Project 1
In project 1 hebben wij een lanceerinstallatie gemaakt.
We hebben ook een vleigtuigje na gebouwd met piepschuim.
De lanceerinstallatie moest van hout zijn.
Het moest ook een vliegtuigje afkunnen schieten die we later zelf moesten nabouwen met piepschuim.
Ik zat in een groepje met Bas, Reindert en Joan.
We hadden een prachtig idee.
Ons idee was om een lanceerinstallatie te maken als een soort van kruisboog.
We hebben met een houte plaat een onderstel gemaakt.
Daarop hebben we een balk met hoekbeugels vast gemaakt.
Aan deze balk hebben we een stuk hout met waar in een balk lag.
Deze balk zat vast met hoekbeugels aan het onderstel.
De balk die er in lag zat vast met een moer en een bout.
In deze balk hebben we een sleuf gefreesd.
Daarop een stukhout met bogen er aan.
Er stukken touw aan vast maken en toen was die af.
Uit eindelijk hadden we een beetje te weining tijd hier door was het touw niet goed vast gemaakt.
Daar door schoot deze niet zo hard.
De lanceerinstallatie deed het dus niet erg goed.
Voor de open avond hebben we hem een beetje geperfectioneerd en toen deze het wel goed.
In het tweede gedeelte moesten we een vliegtuigje na maken van piepschuim.
Door middel van figuur van een figuurzaag konden we goed vormen zagen in het piepschuim.
Ik was één techniek middag ziek dus moest ik het samen met Marc in één techniek middag doen.
We moesten de vleugels een beetje rond maken zodat ze beter zouden vliegen.
Voor de rest waren er geen eisen.
Uit eindelijk was die van ons niet zo goed gelukt.